Zasílat nabídky

Tímto uděluji souhlas společnosti Jobs Contact Personal, s.r.o., se sídlem v Brně, Křenová 531/69a, IČ:17181879 se shromážděním, zpracováním a uchováním osobních údajů o mé osobě dle zákona č. 110/2019 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění, za účelem prezentace potenciálním zaměstnavatelům a zprostředkování zaměstnání. Osobními údaji jsou v tomto případě zejména jméno a příjmení, datum a místo narození, bydliště, údaje o vzdělání, praxi, dovednostech apod. záležitostech uvedených v životopisu.

Seznamte se s herním vývojem

Herní průmysl roste neuvěřitelným tempem - důkazem toho je i více než 2,7 miliardy hráčů po celém světě. Špičkové herní tituly dosahují v prodejích astronomických tržeb. Očekává se, že segment videoher dosáhne ještě v roce 2022 hodnoty 208,60 miliard USD. Vývoj takové PC hry je přitom zdlouhavý a komplexní proces, který může trvat roky. Obvykle je rozdělen do tří fází: předprodukce, produkce a postprodukce. My vám je teď představíme spolu s nově otevřenými pozicemi v herním vývoji.

1. fáze:  PŘEDPRODUKCE

Na samém počátku se musí vymyslet koncept celé hry. Nejčastěji se sestaví tzv. game design document (GDD). V něm najdeme, o čem hra bude, charakteristiky postav, podrobný popis všech aspektů. Tento dokument pak pomáhá všem zúčastněným pochopit a proniknout do větší vize projektu. V GDD se řeší také financování projektu nebo kolik lidí se na něm bude podílet. Předprodukce zabere asi 20% času celkové tvorby hry.

Tým je zatím celkem malý. Většinou se zde nachází herní producent, programátor a concept artist. Ve větších týmech můžeme najít i projektového manažera. Pokud hru vytváří jeden člověk pak musí zastat všechny tyto funkce zároveň. Co ale jednotlivé pozice obnáší?

Herní producent se dá představit jako hlavní vedoucí herního vývoje. Vytváří GDD, pracuje s průzkumy trhu, financemi a uzavírá smlouvy jak se zaměstnanci tak i dodavateli. V menších společnostech se stará i o každodenní vedení projektu. Pokud se v týmu nachází projektový manažer, pak přechází tato funkce na něj. Důležitou součástí týmu je také concept artist. Je to právě on, kdo udává vizuálními prvky (tvorbou skic a návrhů) tón celé hry. 

Do předprodukce patří také vytvoření prvního prototypu hry. Většinou jde o velmi surový test, jehož cílem je zkontrolovat funkčnost, hratelnost, mechaniku a umělecký směr. Zjistí se, zda herní myšlenka skutečně funguje a zda je dostatečně zábavná. Prototyp může objevit i nečekané výzvy, na které by se jinak přišlo pozdě. Pokud se prototyp osvědčí, pokračuje se do další fáze tvorby. 


Výběr otevřených Game DEV pozic:

Přečtěte si také: 


2. fáze:  PRODUKCE

Produkce je nejnáročnější fází celé tvorby. Hra se začíná postupně formovat. Příběh se stává detailnější a propracovanější, jsou vytvářeny postavy, rekvizity a prostředí. Vývojářský tým se rozrůstá o další lidi. Mj. třeba o Level designera, který vymýšlí konkrétní levely a Game writera, který píše pro hru scénáře. Místo se najde i pro 3D grafiky, animátory nebo hudební skladatele.

Napsání kódu se také věnuje více než jeden programátor. Máme tu engine programátora, programátora AI či backend vývojáře. Poslední, ovšem neméně důležití, jsou pro herní projekt testeři a herní analytici. Jejichž úkolem je hledat slabá a silná místa hry a vylepšovat je.

Aby se výroba hry nezasekla na mrtvém bodě, stanoví se milníky, které musí být do určité doby splněné. Nejdůležitějšími jsou: první hratelná verze, vertical slice, pre-alpha, alpha, beta a finální hra. Milníky je důležité dodržovat i kvůli finančním nákladům na hru.

První hratelná verze je ještě spousty hodin práce od finální verze. Její význam spočívá hlavně v lepší představě o vzhledu a hratelnosti. Vertical slice obsahuje část hry, která je vytvořena do posledních detailů a slouží k představení hry investorům a studiím. Většina obsahu a velkých rozhodnutí se tvoří u modelu pre-alpha. Zde vývojáři rozhodují o přidávání nebo ubírání obsahu. Alpha verze je již kompletní hratelná hra, kde veškeré ovládací prvky musí fungovat správně, vizuální část ale ještě není vždy plně dokončená. V beta verzi se už žádné prvky nepřidávají, jde spíše o optimalizaci. Po jejím dokončení je hra již finální a může se vydat.

3. fáze:  POSTPRODUKCE

Po vydání hry se často koná meeting / večírek. Zde se řeší celý vývoj hry, které věci fungovaly a co se dalo udělat lépe. Vývojářský tým se poté rozdělí na dvě skupiny. Jedna část zůstane na projektu pracovat a věnuje se údržbě - opravuje chyby, vytváří bonusy nebo další aktualizace. Zbytek týmu může přejít na pokračování dalšího dílu (pokud byla hra úspěšná), případně na nový projekt.

 

bar-logo